HTML

Mentolos Cigaretta

Csak a szokásos agymenéseim

Friss topikok

  • Gyermekpszichológus: Barcelonában is fizetni kell, hogy kártyával fizethess, de eleve 10 euro alatt ezt sem lehet. (2012.07.25. 21:34) Ez egy sziget, itt minden másképp működik
  • Winterpsy: Hm....az igények kezdenek félelmetesen hasonlítani a nők által gyakran megfogalmazott panaszokhoz,... (2011.07.14. 07:37) A 21. századi férfi
  • ng: Szia! Ezen a posztodon olyan jót derültem! :) (2010.11.29. 02:06) Inszomniás madarak
  • ng: Szia! Nem nehéz átéreznem. Rendszeresen kizavarnak engem Münchenbe, kedden is oda megyek. De enge... (2010.11.29. 01:48) Kati vagyok és magányos
  • ng: 1988, Németország, Észak-Rajna-Vesztfália: 7-éves német srác: Honnan jöttél? én: Magyarország. 7én... (2010.11.29. 01:21) Párbeszédek

Címkék

Ez egy sziget, itt minden másképp működik

2012.07.24. 23:43 egykata

Magyarországon, de különösen Budapesten az emberek hajlamosak szidni a kényelmünket szolgáló technikai vívmányokat, elektronikus rendszereket, utakat, meg úgy általában mindent. Én azt hittem, hogy ha eljövök nyugatra, akkor itt magasabb színvonalú szolgáltatásokat találok majd. Hát tévedtem. Angliában az sms-ben parkolásról még nem sokan hallottak. Ha mobiltelefont vagy mobil internetet vásárolsz, akkor nem mindegy, melyik szolgáltatót választod, mert a lakóhelyed környékén nem biztos, hogy mindnek van lefedettsége. A kedvencem az, amikor elmegyek bevásárolni, a ház és a Tesco között nem vagyok elérhető, mert az út mezők között vezet és nincsen térerő. Ahol lakom, kb 2 km-es körzetben nem működik a telefonom, csoda, hogy a házban tudom használni.

Az internetet itt nagyon okosan, korlátozva adják. Ha korlátlanul szeretnél netezni, akkor rengeteget kell fizetned. Ráadásul brutál lassú. Az emberek még mindig nagyon sokat használják a postát és a vonalas telefont.

A szelektív hulladékgyűjtést itt komolyan veszik, az önkormányzat még kukákat is biztosít erre a célra. Minden kuka más színű, és rá van írva, mit szabad beledobni, és mit nem. A szemétszállító cégtől kaptunk egy naptárat, amin megjelölik, hogy melyik napon melyik kukát viszik el. Ennek ellenére, vagy éppen ennek köszönhetően az angolok irdatlan mennyiségű papírt használnak. Még az emaileket is kinyomtatják, mielőtt elolvassák.

A bankok nagyon viccesek. Itt még mindig létezik csekk füzet. Nekem is van egy. Nézegettem tegnap, hogy hogyan is kell használni, és gyakorlatilag félperc alatt rájöttem, hogy lehet hamisítani és milyen válogatott módon tudnék csalni vele. Persze én ilyet nem tennék, de azért a saját csekkfüzetemet páncélszekrénybe zártam. Az e-bank színvonala sem épp 21. századi. A felhasználó felületen több a reklám, mint a hasznos infó. A legtöbb link extra szolgáltatások megvásárlására mutat. Egy nemzetközi utaláshoz pedig nem elég megadni a SWIFT kódot (a nemzetközi számlaszámot), hanem kell a bank neve, címe, telefonszáma, a fogadó fél neve, címe telefonszáma. miután ez megvan, be kell írni az utalásra szánt összeget, majd megnyomni az "utalás" gombot. És nem, még mindig nem ment el a pénz, pedig már fél órája szarozunk, még csörög a telefon. Automata hang, "kérem adja meg ezt és ezt a jelszót és ezt és ezt a kódot, majd nyomja meg a kettős kereszt gombot". Ez is megvan, akkor vissza az e-bankhoz, megy az utalás, de még egy sms-ben biztos, ami biztos, vissza kell igazolni a kiskutyád becenevét is.

Telefonos ügyintézés a banknál: miután bepötyögök minden létező azonosító számot, jelszót, pin kódot az automatának, felveszi a telefont az ügyintéző. "Good afternoon, miss Vikuk!" Legyen olyan kedves beazonosítani magát! MIVAN??? Megint? Igen, mondjam meg, hogy a közelmúltban hanyadikán és mennyiért és hogyan vásároltam vonatjegyet egy bizonyos cégnél. Most komolyan, ha nincs előttem nyitva az e-bank oldal, és nem látom a számlainfókat, akkor miért kéne rá emlékeznem?


Az utak minősége Magyarországon ugye, milyen borzalmas? Kátyú itt, törések ott. De ha autópályára megyünk, az aszfalt tükör sima, még délibábot is lehet látni rajta. Az itteni vidéki utakról már tettem említést: szűkek, alig lehet elférni, ha jönnek szembe, be van nőve (növesztve!) bokrokkal a széle, nem látható be a kanyar (abból pedig nagyon sok van), és mindenki nyomja neki, mint az állat. Tegnap olvastam, hogy évi majdnem 2000 súlyos balesetük van ezeken a remek utakon. A háztól nem messze van a gyorsforgalmi út. lehet rajta menni 110 km/h-val. Az aszfalt nagyon jó minőségű, egy kicsit zöldesebb színe van, nem csúszik annyira, ha esik az eső. De hatalmas lyukak tátonganak rajta, főleg a széleken. Ez legalább szélesebb, mint a többi. Az autópálya se sokkal jobb, annyi a különbség, hogy az M0-ás régi szakaszához hasonlóan egy korlát van az út közepén, ami elválasztja a szembejövő sávokat. Kanyarban nem ajánlatos a belsősávot használni... Legutóbb 3 sportkocsit láttam rommá törve egy 80 km-es szakaszon.

Visszatérve a pénzügyekre: kártyával fizetni a legtöbb helyen lehet, viszont a kisboltokban ezt annyira nem szeretik, így fizetned kell azért, hogy kártyával fizetsz. Van a közeli faluban egy kisbolt, ahol a tejet, kenyeret szoktuk beszerezni, Az olyan dolgokat, amik hamar fogynak, vagy romlanak. Tescoba hetente egyszer megyünk, ha megyünk, mert messzebb van. Ez a kisbolt olyan pofátlan módon kirakja a rothadt almát a polcra, hogy öröm nézni.  Az újhagyma rothadt volt, a fagyasztott halnak pedig már lejárt a szavatossága. Az ilyen kisbolt sokáig nem élne meg Magyarországon, szerintem még vidéken sem.

Az emberek nem szeretik itt északon az újításokat. Majd megpróbálok délen szerezni munkát, ott talán az időjárás is jobb.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentolos.blog.hu/api/trackback/id/tr134676215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyermekpszichológus · http://gyermekpszichologus.blog.hu 2012.07.25. 21:34:35

Barcelonában is fizetni kell, hogy kártyával fizethess, de eleve 10 euro alatt ezt sem lehet.
süti beállítások módosítása